Sunday, July 25, 2010

:: Kicap ::

Ini cerita saya pikir agak lawak la bagi aq. 
Bagi korang aq tidak tahu.
HUHU
Cerita nya ini macam : 
Aq ni suka makan kicap. Memang dah jadi menu wajib pun kalau makan nasi tu mesti kena ada kicap. Sekarang ni kan dah kena duduk rumah sewa. So, benda wajib yang akan aq bawak dari rumah ke rumah sewa of kos la kicap kan. Xboleh tiinggal punya. HEHE
Satu hari, masa ondaway balik batu pahat, make sure kicap ade kat tempat duduk belakang. ADE! Ok cun! Sampai je rumah sewa terus punggah semua barang2 letak dekat dapor. Lepastu terus lending atas tilam n tido. Keesokkan hari, cek la kicap ade x kat dapor tu. Tibe2 plastik yang bungkus kicap jek xde. Ape cer ni beb??? Mahal tu aq beli botol besor..HUAAA!
Hati meronta nak kicap2!
Roger semua orang dalam rumah mane la tau kalau doang ade kemaskan n letakkan kat tempat lain ke kan. Tapi jawapan masing2 "XDE PN"..ala....
Dekat 2 minggu jugakla asik memikirkan kemana kicap tu pergi. Hmm. satu malam tu, sedang lena diulit mimpi, tibe2 ade satu mimpi ni mencelah! Dalam mimpi tu aq pegi masuk dalam keta kat tempat duduk belakang. Mencari sumting then ternampak kicap dalam plastik. WHAT! HOYEAAAHHHHHHH! Da jumpe kicapnye. Lepastu tanye Dayang,

Cik Alin : wei, dah 2 minggu kicap ni duk terperap kat dalam keta ni. Xpe ke kalau kita makan??

Dayang : XBOLEH"..

Cik Alin : Alaaaaaaaa......

terus aq terjage dari tidur. "CEH, MIMPI RUPENYE!" 
Aq pn cerita la pasal mimpi tu dekat housemate sume. Mereka ketawa!
HAHA.

Keesokkan harinya, kami serumah keluar untuk beli barang rumah. Selalu dalam keta aq akan duduk depan. Tapi kali ni bagi akak2 lak ye duduk depan. HEHE.
nak dijadikan cerita, aq duduk la belakang dengan Dayang. Mase aq seluk tangan dekat poket seat kat belakang tu tibe2 terpegang botol yg agak suam2 panas dalam plastik. Dalam otak da pikir KICAP! Dengan pantas aq keluarkan. Betulla kicap! HOYEAHHHHHHH! Dengan sengaja nye aq tanye dekat Dayang 


Cik Alin : wei, bole ke kita makan kicap ni??

Dayang : xboleh!

Lepastu semua dalam keta gelak....HAHA.
Mimpi jadi kenyataan.
Sekarang ni simpan kicap tu kat tempat yang senang dilihat.
HUHU.

4 comments:

Hairil Rizal said...

Haha.. manyak mende muleh sumbunyi dlm itu keleta aa?

Eh, awk org BP ke?
Kita org BP tau!

Cik Alin said...

ha'a keta kan byk space..huhu

kita orang segamat la..
study kat bp je...hehe

PurplePolaris said...

wah...len kali barang ilang boleh rujuk u untuk dimimpikan..hehehe

Cik Alin said...

purple polaris, insyaAllah, dengan izin tuhan..