Tuesday, September 21, 2010

:: Budak-budak ::

Ni nak cerita pasal ade la 2 orang budak..
mereka datang beraya kat uma Cik Alin..
Raye ke bape xingat la plak..
sebenarnye Cik Alin malas nak melayan mereka ni..
yela, da ngadap laptop nye pasal..
tapi makcik besah awal2 da cabot, pastu siap pesan,
'alin, pegi layan budak2 tu'
emmm..ok!

layan2, sembang2, macam polis Cik Alin tanye soalan kat dieorang..
Mereka ni xde perasaan nk serius ke??
Asik gelak je kalau menjawab..
sedang dieorang syok2 makan kuih, 
ade la yang sorang tu dia asik duk mengadap kerepek ubi pedas kalau xsilap..
sampai xnak bangun..
padahal member dia da ajak balik pn..

Cik Alin pun tegur la dia
"wei udin, ko nak aq bungkus ke kuih tu??"
"bole jugak!"
"haha..ok, tunggu kejap"

tibe2 mmber dia mencelah
"nak jugak la kak"
"haha..ok2"

macam kedai runcit pulak ye..
bole mintak bungkus lak tu..
tapi kalau kat kedai custemer kene bg duit,
ni lain lak..owner umah kene hulur la kan..
yela, name pn ari raya..

last2, da dapat duit raye, Cik Alin baru je nk snap gambar dieorang laju je blah..
takot ke dengan kamera dik???
haha..
tp ni je hasil tangkapan yang dibuat..

yeah, dapat jugak snap!tengok kat tangan dia tu ade bungkusan..

tapi gambar yang lagi sorang tu xdapat la plak sebab dia lari mcm pelesit..
siap kau udin!
tunggu la raya taun depan ade lagi..

2 comments:

Hairil Rizal said...

Haha.. susah dah skrg nak cari budak datang beraya utk makan kuih & kerepek. Sume nak duiiiiit aje..!

Cik Alin said...

en hairil, mmg susah la..zaman sekarang ni duit je diaorang pandang..nak2 kalau hari raya kan..hehe