Sunday, October 3, 2010

:: Program Anak Angkat Dan Perkahwinan Silang Budaya Bersama PERKIM ::

25 September 2010

Aritu Cik Alin ade join program anak angkat dekat Kampung Seri Menanti, Seri Medan, Batu Pahat. Program ini juga sempena pelancaran Kelab PERKIM UTHM dimana UTHM merupakan universiti yang ke-20 menyertai kelab dibawah PERKIM (Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia).
Ha mesti ramai yang tahu bahawa kampung ni merupakan tempat kelahiran arwah Datok Sosilawati. Cik Alin sempat juga bertemu dengan adik beliau, Puan Rohani Lawiya..boleh dikatakan sepanjang kampung tersebut merpakan saudara mereka sahaja.

1. Sampai je kat sane kami berkumpul di surau dan menerima sedikit taklimat. Kemudian pembahagian anak angkat dimulakan. X sangke pulak Cik Alin dapat family angkat yang same dengan housemate Cik Alin, Jaja..huhu..i loike!



2. Kami pulang ke rumah keluarga angkat masing2..the best part is, kuar je surau terus ade kereta amik. WAHH!! da macam bos pulak ade drebar amek yek.,haha

3. Kat rumah mcm besa ayat ni kuar "buat la macam rumah sendiri ye"..
hehe..ape lagi..mmg Cik Alin ngadap je kuih raye kat ruang tamu tu. Bole dikatakan sume Cik Alin makan. Raya mood still ade lagi kan..lalalala...bes!


4. Malam ade program khatam quran bersama pengantin dan orang kampung.

5. Keesokan pagi majlis perkahwinan pn bermula.




 mereka bertiga ni cucu mak angkat Cik Alin..sepanjang majlis asik bersama kami sahaja..korang memang comel!


Jom makan..lapar dah ni..(sementara orang lain beratur amik nasi, baik aq amek lauk dulu..haha)

6. Lepas makan kene kemas2 pulak..perjanjian tuh! HAHA

7. Selesai berkemas, majlis perpisahan bersama keluarga angkat pulak.


 Bersama keluarga angkat

 sedeynye nak tinggalkan tempat ni..sob~sob~sob!

8. Family angkat bagi bekalan untuk dibawa pulang..macam2 mereka bagi..air botol je dah 5 jenis. Makanan lagi..huh! Berat! HAHA..Tapi duit raya pn dapat jugak..pakage tu kan hari raya..hehe

9. Majlis bersurai..kami pulang menaiki bas UTHM menuju ke kampus.


Selamat Jalan Penduduk Kampung Seri Menanti..insyaAllah, ade rezeki dan panjang umur, Cik Alin dan kawan2 yang lain akan datang ke sana lagi. Terima Kasih yang x terhingga di atas layanan kalian semua. Sangat menyeronokkan. Kalau ada salah silap harap maafkan.

6 comments:

boloq said...

BEST2...
p kjp jew duk sne..hu3

Cik Alin said...

ha'a..
kejap je kan boloq,,

tp nnt kiteorang nk tdo sane ag..huhu..02

boloq said...

alin duk sane bkn bt kije pn..
kteowng je yg duk dpur..
kom sume mkn!!!huh~~

Cik Alin said...

eh ape lak xbuat keje..
buat la..
dah lar sane lelaki yg kene masak, so kome la kene g dapur..

kiteorang kemas pinggan mangkuk kot..
hmm..

xpuas ati lak budak ni eh..
keje kene ikhlas la boloq!

boloq said...

ah..ku tidak pedulik kata2 mu itu..
ekau tidak thu brtapa gmbiranye aden kat dapur..
kome, bersedih plak kt depan yo..
memang nk kono erk...

Cik Alin said...

apekah maksud kata2 mu ini??
haha..bengong..
ckp jela kome besedih kat dapo tu..
gumbira konon..
hak3..