Thursday, August 18, 2011

Buat insan bergelar abang.


Assalamualaikum

"can u feel me when i think about u,
with every breath i take,
every minute no matter what i do,
my world is an empty place...."

Mungkin dia tahu entry ini ditujukan kepadanya..

Maaf, kerana hari hari kita kian pudar, tidak ada lagi gurauan suka duka sepanjang hari,
sepertimana yang selalu kita lalui sebelum ini.

Hati ini tidak tergamak untuk memuramkan tiap saatmu,
tapi tiada jawapan pasti kenapa sikapku begini,
bagai hilang erti seorang sahabat apabila dilayan begitu,
membuatmu rasa serba salah tiap hari,
menahan egoku yang semakin meninggi.

adakah kau menyakitiku ?
tidak sama sekali.

aku mendesak untuk jadi begini.
ya, aku memang sengaja dan setiap kesengajaan ku itu ada sebabnya.
aku rimas !
aku bosan !
aku keliru !
tapi itu semua bukan keranamu.

diri ini memohon maaf,
maaf yang mungkin membuatmu memandang sinis kepadaku,
tidak mengapa, aku terima.

tapi dirimu perlu tahu,
aku bukan tanggungjawabmu, bukan orang yang perlu kau tumpu setiap saatmu,
bukan jua pengisi disaat dirimu kekosongan, juga bukan penghibur dikala kau kesunyian.

aku adalah aku.
seorang adik dan kawan kepadamu,
walaupun dirimu telah meletak seribu janji kepadaku,
tapi bagi diriku itu hanyalah atas izin dariNya.

Aku manusia yang tidak suka berjanji,
kerana janjilah manusia itu sakit jika tidak ditepati!

maaf sekali lagi,
aku menanti kehadiranmu disisi,
tidak pula ingin menjauhi dirimu,
setiap kebaikan dan jasamu akan ku kenang,
yang sentiasa segar dalam ingatan.

semoga hari harimu tampil indah,
usahlah membebani pemikiranmu terhadapku,
diriku disini sebaik khabarnya seperti yang dirimu harapkan.

Salam ramadan,

Azlinnorazia Ahmad.

No comments: