Friday, June 15, 2012

Kehidupan 2 Bulan Itu SERONOK !

Assalamualaikum.

Ok update kali ni nak cerita pasal Latihan Industri.
Sebagai salah seorang pelajar tahun akhir Diploma Kejuruteraan Mekanikal,
Universiti Tun Hussein Onn Malaysia, saya telah berjaya melaksanakan program Latihan Industri ini di Edaran Otomobil Nasional Bhd ataupun lebih dikenali sebagai EON tetapi di bahagian service centre.
Ok ayat ala2 tulis penghargaan kat laporan akhir..haha..

Selama 8 minggu kat EON tu, macam2 pengalaman yang dilalui..
Semuanya SERONOK ! SUMPAH SERONOKK !
Kenapa SERONOK ?
Sebab saya bekerja dalam keadaan yang SERONOK ! hahaha..
mental...

Seronok la dapat belajar benda baru..
Dan yang paling penting, SAYA BOLEH SERVIS KERETA SENDIRI TAU !
hehe.. sikit2 boleh laaa...lalalalalala..

Tapi mood 8 minggu tu camni..

Minggu 1: Malu-malu-malu
Minggu 2: Malu-malu
Minggu 3: Malu je
Minggu 4: Dah ok..SERONOK datang..
Minggu 5: SERONOK tau
Minggu 6: SERONOK nyeeeee...
Minggu 7: SERONOK sangat !!
Minggu 8 : Lagi SERONOK sebab minggu lastt..ekekekekekee..

Hahaha..yang penting memang SERONOK bekerja dengan mereka-mereka di sana..

Terima kasih yang tak terhingga diucapkan kepada semua warga EON Service Centre SEGAMAT sebab sudi berkongsi ilmu dan memberi tunjuk ajar kepada saya selama 8 minggu di sana. Sesungguhnya yang baik datang dari Allah, dan yang kurang itu datang dari kelemahan diri saya sendiri.

Thanks Kak Villa (orang first sambut saya kat sana)..
thanks kak lia, kak iz..
Thanks abang badul..my sporting supervisor..hehe
Thanks abang Ijat, abang ijal, wak, bapak (pak mudin), wak samsul, hasif, bob, adib,
Thanks training mate, atan, desmond, zali..rindu korang wehhh...
tak lupe terima kasih jugak dekat en nasri_z. en mani_k..huhu..
juga kepada pak kamal, abg mahmud, pak ajak..
haaa thanks jugak dekat LAUPANN...huwaaa..rindu nk tengok dia sengih2...comell woo...hahhaha
serta akak2 warung kat atas tu..weewiitt..hari2 ingatt ape yang kita nk order..
dan yang paling penting, TERIMA KASIH kepada en bos.. Mr Tan.. I always keep ur word..
"selagi tangan x kotor, u takkan faham"
hehehe...lepas ni i akan selalu kotorkan tangan i..sampai i faham..
thanks a lot guys...
bekerja macam satu family..baru xstress...its work !

Ni la EON Service Centre



Ni SUPERVISOR saye..hehe. abg zali


abg ijat..

bapak...pak mudin..KLMU..huhu
abang ijai..


adib...

ni bob.. my brother nihh...

ni wak..wak kimi namenye..huhu

Ni hasif...Bos sparepart ni.

Haa..yang bawah ni geng praktikal jugak macam cik alin..
suke training dengan doang..
sbb doang suke buli sayee...teeheee..
buli2 pn ade jugak ilmu yang melekat kat kepala cik alin ni..
thanks guys..

Ni atan..haa..dia dari poli dungun..

Ni desmond...dari The Otomotive College..


ni zali...budak baru.dari akademi saga..



gambar bos, akak2 dalam opis dgn encik2 SA saya xde la pulak..
soriii...
ni la orang-orang yang selalu membuatkan kehidupan 2 bulan saya SERONOK ! hahaa
thanks semuanya..
banyak yang saya belajar dari anda..
hanya Allah je yang mampu balas semua kebaikan kalian..
semoga ketemu lagi..





7 comments:

dayangredzuan said...

aku pilih desmond

Cik Alin said...

kene pilih ke?
bhahahaha..

Musfirah Hasan said...

Tapi desmond tu tak nampak jelaslah muka dia Dayang.

dayangredzuan said...

sbb die klasik

Cik Alin said...

aku saje xjelaskan muke mereka2..

ade style kan dia..haha..
tp dia mmg nsem pn..bhahaha

hajar akhair said...

waaaa.... terbaikk!!!

Cik Alin said...

dh mcm tok abah dalam boboiboi..

wow..terbaek ! hahaha